آموزش یونیتی- قسمت سی و دوم:
مــا مــی خــواهیم اســکریپت هایمــان در زمینــه اســتفاده از حافظــه و پــردازش CPU بهینــه باشــند . شــیوه خـــوبی کـــه بـــرای بهینـــه ســـازی اســـکریپت هـــا وجـــود دارد ، اجـــرای بـــازی همـــراه بـــا پنجـــره Profiler و انتخاب قسمت Usage CPU است:

با این پنجره ، می توانید پردازش هائی که بیشتر توان CPU را گرفته اند ، ببینید .
قسمت Overview ، جزئیاتی از مقدار پردازش CPU که به هر شئ و پردازش ، اختصاص یافته را نشان می دهد . قسمت دیگر پنجره Profiler ، گزینه Memory است که اطلاعات آن به شما مقدار حافظه تخصیص یافته و مقدار حافظه سیستم مورد استفاده را می گوید و تعداد Texture ، Mesh ، Material ، AnimationClip ، AudioClip ، Asset و GameObject را نشان می دهد :

هنگامی که فهمیدیم مشکل در کجاست یا کجا پتانسیل ایجاد مشکل را دارد ، می توان چند کار برای بهینه کردن اسکریپت ها انجام داد:
. ۱ با استفاده ازDestroy (theGameObject)، اشیائی را که دیگر نیازی به آنها نیست ، تخریب کنید . البته اگر قصد استفاده مجدد از شئ را داشته باشید ، دوبار تخریب کردن آن پردازش اضافه ای را می خواهد که گاهی اوقات باعث ایجاد lag) تاخیر) در بازی می شود.
. ۲ اگـــر شـــئ ای داریـــم کـــه بایـــد وجـــود داشـــته باشـــد امـــا فعـــلا مقـــداری نـــدارد ؛ بـــا اســـتفاده از
theGameObject= null می توان مقدارش را با null نصب کرد .
البته بجز آنچه در آموزش یونیتی- قسمت سی و دوم گفته شد، تکنیک های پیشرفته تری برای بهینه سازی اسکریپت های یونیتی وجود دارد که مطالعه آنها را بر عهده خودتان می گذاریم !!!
منبع:
javad.arbabi e-book
ir.dev-bazi
دیدگاه ها (۰)